30 Aralık 2016 Cuma

Her şeye rağmen yaşamak çok güzel-17


Celal ÇELİK’in hayata dair, ahlaki, dini ve felsefi düşünce ve yorumlarını kendi diliyle beğeniyle sunmaya devam ediyorum.

Ruh ve Beden

Her insan beden ve ruhtan oluşur. Beden sağlığı kadar ruh sağlığı da önemlidir, ki bence daha önemli...
Allah ruhları, daha kainatı yaratmadan önce yaratmış ve bütün ruhlardan kendisinin ilahlığına dair onay almıştı. Dünyayı ise asıl vatanımız cennete ulaşmak için bir imtihan sahası yapmıştı.
Aslında kainattaki herşeyi inceleyip (okuyup) Allah’ın varlığını ve birliğine kalpten inanma yani iman için imtihan oluyoruz.
Allah, ruhları dünyaya beden içerisinde gönderiyor. İnsan bedenini arabaya benzetebiliriz. Bu arabayı süren şoför ise ruhtur.
Ölen insanları düşünün. Ruh bedenden ayrılmıştır... Bir araba gibi... Bir şoför olmazsa, araba olduğu yerden kımıldamaz ve zamanla çürür.
Ben öyle güzel arabalar gördüm ki, onları süren şoförler merhametsiz, rüşvetçi, cimri, ana-babaya asi, vs. oluyorlar.
Arabaların güzelliği kadar şoför güzelliği, yani ruh güzelliği de önemlidir. Bedenimiz için spor yapıyoruz, kuaföre gidiyoruz. En güzel ve temiz elbiseler giyiyoruz. Maneviyatımızı yani ruhumuzu güzelleştirmek için de çalışmalıyız.
Ruhunu güzelleştiren insanlar, karşısındaki insanların da konuşmasından, oturuş-kalkışından, giyiminden ruhlarının güzel olduğunu anlayabilirler.
Ki Allah ruhu güzele, çoğu kez güzel araba, yani güzel beden de vermiştir.
Her insan gibi benimde bir beden arabam var. Tekerlekli sandalyedeyim yani tabir yerindeyse benim arabamın lastiği patlak.
Arabam arızalı olduğu için dünyada gezemiyorum. Yani bir bakıma mecburen günahlardan uzağım. Bu da bana Allah'ın bir lütfu olarak düşünüyorum.
Dünyaya gelirken Allah hiçbir insana kötü huy vermez. Çocuklar tertemiz boş bir sayfadır. Ama insanlar günaha daldıkça kalpleri katılaşır. Yani ruhumuz kirlenir.

Öğrencilere tavsiyeler

Evet arkadaşlar İngilizce'yi iyi bilmek çok önemlidir. Derslerinizi iyi dinleyin, devamsızlık yapmayın, öğretmenlerinizin tavsiyelerine uyun, derslerinize çok çalışın. Size lisedeyken yaptığım ders çalışma yöntemini söyleyeyim.
Ben vasat bir öğrenciydim ama hiç zayıf getirmedim. Çünkü dersiderste dinlerdim. Derste dinlediklerim ile öğrenirdim.
Arkadaşlar ne iş yaparsanız yapın uzmanı olun, aranılan bir eleman olun. Ayakkabı bile boyasan, işini öyle güzel yapmalısın ki herkes sana gelsin.
Biz engellilerin tek isteği toplumun normal bireyi olmaktır. Engelli gördüğünüzde selamlaşın, sohbet edin. Bazen sınıfta engelli arkadaşınız olursa ona engelli gibi değil normal biri gibi davranın.

(Devam edecek)

Efkan VURAL

Bu yazı Milliyet Blog'da 09.05.2014 tarihinde yayınlanmıştır:

KAYNAK:
http://blog.milliyet.com.tr/her-seye-ragmen-yasamak-cok-guzel-17/Blog/?BlogNo=460109


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder