30 Aralık 2016 Cuma

Her şeye rağmen yaşamak çok güzel-19


Celal ÇELİK’in hayata dair, ahlaki, dini ve felsefi düşünce ve yorumlarını beğeniyle sunmaya devam ediyorum.

Size benim hayatımdaki bazı zorlukları yazacağım ve bir soru soracağım.
- Tekerlekli sandalyede yürüyemiyorum.
- Geceleri sağdan sola dönemiyorum.
- Lavabo-banyo ihtiyaçlarımı tek başıma karşılayamıyorum.
- Yemek ve giyinme gibi hiçbir şeyi tek başıma yapamıyorum. (Annem ve babamdan Allah razı olsun, uzun ömür versin.)
- Sabahtan akşama kadar oturuyorum, oturan yerlerim ağrıyor :)
- Evlenip çoluk çocuğa karışamayacağım.
- Namazda alnımı secdeye koyamıyorum….. Daha nice madde...

Şimdi soruyorum:
- Ben neden sürekli şükrediyor ve namazlarımı kılıyorum?
Sayısını bitiremeyeceğimiz sahip olduğumuz nimetlerden sadece birkaç tanesini söyleyeyim:
- Ben hayvan, bitki, dağ, taş değil, varlıkların en şereflisi yani insan olarak yaratıldım.
- Gözüm görüyor, müzik dinliyorum, seviyorum ve en önemlisi düşünüyorum.
- Çok mutlu bir yuvam, annem, babam, kardeşlerim, sağlıklı yeğenlerim var..

- Belki de en önemlisi iman nimeti verildi.
Yani verilen bu imanla dünyada yaşarken tabiri caizse perde arkasını,
yani ahiret hayatını görür gibi mahşer gününe hazırlanmak...
- Kalp-mide-böbrek-ciğer …vs. hastalığım yok. istediğim şeyleri yiyebiliyorum ve tat alıyorum.
- Arabamız, evimiz, eşyalarımız, giyecek, yiyeceklerimiz var...
- Yağmur, denizler, çiçekler, pirinç pilavı :)
- vs… Şu anda aklıma yüzlerce nimet geliyor.
Eminim sizin de şu an yüzlerce nimet aklınıza gelmiştir.
İşte bunun için şükrediyor,namazımı kılıyorum.

Arı’nın Beyni

500 gram bal için 900 arı 1 gün çalışırken, 1 arı 25 dakikada 50 çiçek, 450 gram bal için de 17 bin arı 10 milyon çiçek dolaşıyor.
En gelişmiş bilgisayar, saniyede 16 milyar işlem yaparken, bir arı beyni saniyede 10 trilyon işlem yapabiliyor.
Bu en hızlı bilgisayardan 100 milyon kat daha hızlı anlamına geliyor.
Aman Allah'ım işte aradığım bilgi bu...
Bilgisayarı, iphone’u müthiş şeyler sanan bizler, Allah'ın bu yarattıkları mucizeleri görmüyoruz.
Düşünsenize arıyı. Kasası, monitörü ne kadar yere sığmış. Belki bir milimetrekare...
Ama 100 milyon kat daha hızlı... Yağmurda, sıcakta çalışıyor. Uçabiliyor.
Midesinde kimya fabrikası var. Zehirli ok gibi savunma mekanizması var...

(Devam edecek)

Efkan VURAL

Bu yazı Milliyet Blog'da 16.05.2014 tarihinde yayınlanmıştır:

KAYNAK:
http://blog.milliyet.com.tr/her-seye-ragmen-yasamak-cok-guzel-19/Blog/?BlogNo=461143

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder