30 Aralık 2016 Cuma

Her şeye rağmen yaşamak çok güzel - 27




Celal ÇELİK’in hayata dair, ahlaki, dini ve felsefi düşünce ve yorumlarını beğeniyle sunmaya devam ediyorum.

İyi geçinmek ibadettir

İyi geçinen insanlar, ibadet sevabı alırlar inşallah.

Geçim için 5 önemli şey:
1. Her şeyi görme.
2. Her şeyi duyma.
3. Empati yap, kendini muhatabının yerine koy, onu anlamaya çalış.
4. Kimseye takma, takılma. Sadece Allah'ın rızasına kilitlen, hakkını arkadaşlarına helal et, yoluna devam et.
5. Üslûbuna dikkat et, üslûbunu namusun gibi koru.

Biliyorum, bunları yapmak kolay değil. Olgunluk gerekiyor, sabır gerekiyor, hoşgörü gerekiyor. Ama hepsi için en hayatî unsur sevgidir. Kabul etmeliyiz ki, sevmek zordur. Allah için sevmek, sevebilmek çok büyük mertebedir.
Bunu yapabilen; nefsinden de, gururundan da, bütün beklentilerinden de vazgeçer. Vazgeçtikçe derinleşir. Derinleştikçe sığ görünmeye çalışır, Allah'a yaklaşır.
Allah bizi birbirimizle imtihan ediyor ve imtihanda başarılı olanlara mükâfat vaat ediyor. “

Engelliler Hayat oyununun hangi ‘level’ inde?

Ben ondokuz yaşından önce rahatça yürüyüp koşabiliyordum. Ondokuz yaşında hastalığım ortaya çıktı, yavaş yavaş ilerledi ve şu an onbeş yıldır tekerlekli sandalyedeyim. Ve gittikçe de ilerliyor...
Ben hayatı bilgisayar oyununa benzetiyorum. Sağlıklı yani normal insanların çoğu oyunun birinci level’indedir diye tahmin ediyorum.
Engelliler ise, özürlerinin zorluğuna göre, oyunun yüksek level’indedir, yani yüksek seviyesindedir.
Ama bilgisayar oyunlarından da bilirsiniz, oyunda seviye arttıkça oyunu kazanmak zorlaşır. Sonuçta, level-1 de on puan olan bir hareket , yüksek levellerde bin puana kadar çıkar.
Engelli kardeşlerime sesleniyorum; Kısacık dünya hayatında rahat olmayabiliriz ama şükredin, sabredin. Sağlıklı bir insanın "Çok şükür Allah'ım" demesi ile özürlü bir insanın "Çok şükür Allah'ım" demesine Allah aynı sevabı vermez. Allah adildir.
Eğer isyan etmezsek, sabredip şükredersek, üstüne bir de ibadet yaparsak, katlamalı sevaplarımız sayesinde cennette çok yüksek makamlara ulaşacağız inşallah...


(Devam edecek)


Efkan VURAL

Bu yazı Milliyet Blog'da 13.06.2014 tarihinde yayınlanmıştır:

KAYNAK:

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder