30 Aralık 2016 Cuma

Her şeye rağmen yaşamak çok güzel- 48



Celal ÇELİK’in hayata dair, ahlaki, dini ve felsefi yorumlarını yayınladığım yazı dizisini ,sevgili Celal ÇELİK’in tüm yazılarını yeniden gözden geçirerek kısa ve öz olarak özet şeklinde sizlere sunmaya devam ediyorum.

Allah'ın 99 isminden birisi de Rahman’dır. Yani kendisine inansın veya inanmasın yarattığı her kuluna merhamet edermiş.
Merhameti sonsuz Rabbim bana da güzel kader çizecektir eminim. Ondan gelene razıyım.

Hep Allah’ın varlığını tefekkür ederdim. Sadece şu açıdan bir düşünce bile beni kendime getirdi. Bir gözlük kendi kendine olamaz. Mutlaka yapan bir usta vardır.

Peki en gelişmiş kameralardan daha mükemmel gözü yapan bir sanatkar yok mudur? Gözlüğü alırken ustaya teşekkür ediyoruz. Peki neden gözümü yaratana teşekkür etmiyorum dedim.


Düşünüyorum.Jani o kadar çok şükretmem gereken şey vardı ki. Merhametli annem, babam ve kardeşlerim var. İşim var. Arabamız var. Gözlerim görüyor. Müzik dinliyorum. Ağzımın tadıyla pilav yiyorum. En önemlisi iman nimetim verildi.

Birisi bize küçük bir hediye verse veya iyilik yapsa bile defalarca teşekkür ediyoruz. Aybaşında elektrik veya doğalgaz faturasını ödemeyince hemen kesiyorlar. Acabagüneşin ısısı ve ışığı bedava mı?
Ya Rabbil alemin, ben bilmeden gücü herşeye yeten sana karşı günah işlemişim. Affet Rabbim senin affın merhametin boldur. Sen kovarsan başka gidecek kapı yok deyip bu düşüncelerle gözyaşımı tutamıyorum. Namaz kılmadan geçmiş senelerime yanıyorum, acıyorum.

Bildiğiniz gibi bu dünya fanidir. Kur’an’da Allah’ın bildirdiğine göre biz bu dünyaya eğlence için değil,Allah'ı tanıyıp sevmeye ve severek kulluk yapmaya gönderilmiştik.

Bütün kalbimle inanıyorum ki Allah beni sevdiği ve kendi irademle doğru yolu bulabilmem için bana hastalık vermişti. Ve yine eminim ki gün gelecek, Allah bana şifa verecek inşallah.

Mutlu olmak güzel bir araba/iş/eş demek değildir. Bunların hepsine sahip olsak bile, gerçek mutluluk karşısındaki insanın gülmesine vesile olabilmektir.

Hani ÖSS sınavında katsayı var ya. Mesela mezun olduğumuz okula göre katsayımız değişiyor. Bir matematik sorusunun doğru cevabı üç puandır. Bir düz lise mezununun katsayısı birdir. Üç puan alır. Meslek lisesinin katsayısı bir buçuktur. Dört buçuk puan alır.

Ben bu konuyu bilmiyorum fakat katsayı olayını hatırlatmak için anlattım. Bir sağlıklı insan namaz kıldığında diyelim kion sevap alıyor. Bir engelli ise samimiyetine göre yüksek katsayı ile belki yediyüze kadar sevap alabilir.


Efendim sevmek duygusunu içimize Allah yerleştirmiştir. Sevmemek mümkün değildir. Mutlaka bir şeyleri seveceğiz. Sevmek duygusuyla Allah'ı seveceğiz. Allah'ın sevdiklerini ve Allah'ı sevenleri seveceğiz.


(Devam edecek)


Efkan VURAL



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder