30 Aralık 2016 Cuma

Herşeye rağmen yaşamak çok güzel-49


Celal ÇELİK’in hayata dair, ahlaki, dini ve felsefi yorumlarını yayınladığım yazı dizisine iki hafta aradan sonra devam edeceğim. İki haftalık aradan dolayı tüm okurlardan özür diliyorum.



Sevgili Celal ÇELİK’in tüm yazılarını yeniden gözden geçirerek kısa ve öz olarak özet şeklinde sizlere sunmaya devam ediyorum.
Teşbihte hata olmazmış.Mesela, bir ilköğretim birinci sınıfında bütün öğrenciler sağlıklı ve sevimlidir. Yalnız bir öğrenci tekerlekli sandalyede engellidir. Hepsi saf ve günahsız yavrucaklardır.

Öğretmen bu sınıfta bir yazılı sınav yapsa, herhalde sınav esnasında bütün öğrencilerine yardım eder. Fakat şevkat ve merhametinden en çok o engelli öğrencisine yol gösterir. Allah merhametlilerin en merhametlisidir.

Benim gibi tekerlekli sandalyedeki engelliler Allah’ın özel seçtiği kullardır.Çokca kitap okuyup kendimizi sürekli geliştirmeliyiz. Kuran okumasını ve manasını öğrenip, dini konuları, hadisleri güzelce kavrayarak, çevremizdeki insanlara örnek olmalıyız.
Sağlıklı insanlar bizlerle konuştuğu zaman acımak yerine ibret almalılar. Aslında bence, Allah'ın engellileri yaratmasındaki hikmet, sır işte budur.

Biz engelliler hem tavrımızla, hem de konuşmalarımızla insanlara ahireti hatırlatmalıyız. Tekerlekli sandalyede bir engelliyi namaz kılarken görenler kendi durumlarını gözden geçirirler. Öyle değil mi?

Hiç bir engel, Allah’a kul olmaya engel değildir.
Ben engelli değilim. Sadece kısacık dünya hayatında bazı bedeni problemlerim var. Ama bunlar Allah’a kul olmama asla engel değil.
Engelli olan biz miyiz? Yoksa asıl engelli yaşamanın anlamını çözemeyenler midir sizce?

Allah’ım duamı kabul et lütfen

Benim bu kitabı yazarken duam şuydu :
“Ey gökleri ve yeri yaratan Yüce Rabbim ! Güzel ve faydalı bir kitap yazmam için bana yardım eyle. Canımı seve seve vereceğim vatanımın gençlerinin imanlı gençler olarak yetişmesini nasip et. Allah’ım bu kitapta hep doğruları anlattım.


Sen de gençlerimizin doğru yolu bulmasında bu kitabı da vesile eyle. Allah’ım sen biliyorsun ki benim bu kitaptan hiç bir maddi beklentim yok. Senin yardımınla Senin rızanı kazanmak için yazıyorum.

Sen seversen biliyorum kullarına da sevdirirsin. Allah’ım sana söz veriyorum kitabın geliri olursa, kuruşuna dokunmadan Senin rızan için hayırlarda kullanacağım.


Allah’ım bu kitabı bitirdikten sonra benim için hayırlısı ise emanetini teslim al. Sana kavuşayım Rabbim. Hayırlısı ise yaşat. Senin her şeye gücün yeter. Amin. 

(Devam edecek)    
Efkan VURAL


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder