30 Aralık 2016 Cuma

Her şeye rağmen yaşamak çok güzel- 47


Celal ÇELİK’in hayata dair, ahlaki, dini ve felsefi yorumlarını yayınladığım yazı dizisini ,sevgili Celal ÇELİK’in tüm yazılarını yeniden gözden geçirerek kısa ve öz olarak özet şeklinde sizlere sunmaya devam ediyorum.



İşime çok bağlıydım çalışmaktan bazen çayımı içmeyi unuturdum.Bazen hafta sonu mesai yapardım.Hatta geceleri rüyamda kart çizerdim.Bazen gündüz kart üzerinde uğraştığım sorunun çözümü gece aklıma gelirdi.

İnsanlar ölümü kendisinden uzak sanıyor. Allah her an bizimle imtihanımızı sonlandırabilir.

Ramazanda oruç tutardım. Üniversitede okurken bazen arkadaşlarla Cuma namazına giderdim… Ama şükürler olsun neden ben böyleyim (engelliyim) diye hiç isyan etmedim.Ramazanda bir ay orucu sadece ve sadece Allah benden razı olsun diye tuttum…Aslında oruç tutmakta zorlanıyorum.

Kur’an’ı Kerimin Türkçe mealini yedi ayda bitirdim.Ayetlerin anlamını defalarca okuyup, konu üzerinde düşüncelere dalıyordum.Ve hayatımda tatbik emeye başladım.

Mesala. “Mü’min erkekler ve kadınlar gözlerini haramdan korurular” (Nur suresi,30.31. ayetler) ayetini okuyunca sokakta veya televizyonda çıplaklık içeren hiçbir şeye bakmamaya, yönümü çevirme, televizyon seyrederken kanal değiştirme kararı aldım.
Burası geçici imtihan dünyası. Asıl yaşam burada olsaydı eğer, herkes sağlıklı olurdu. Mutlu olurdu. Ölüm ve yaşlılık olmazdı. Kesin kanıya vardım ki benim bu hastalığım imtihan için. Sabretmeliyim ve şükretmeliyim.




Sürekli şeytana uyan insanın hayvandan aşağı düşme tehlikesi varmış.İnsan şeytanın ve nefsinin vesveselerini dinlemeyip ibadet ve salih ameller yaparsa meleklerden üstün olurmuş.
Namaz kılarken şeytan vesvese veriyor, diyor ki "Çabuk kıl namazını maç başlıyor." Ben de namazımı hiç acele etmeden usulüyle huşu ile kılıyorum.
Allah annemden ve babamdan binlerce kez razı olsun, uzun ömür versin. Bana bugüne kadar engelli olduğumu hissettirmemeye çalıştılar.

Babam şu an altmış (2008 de) yaşında. 2001 de benim için emekli oldu ama hala bir işi var. Sabahları beni namaza kaldırıyor. Lazımlıkla küçük tuvaletimi yaptırıyor.

Ana ve babaya itaat ve hürmet Allah’ın emridir. Ben onlara sürekli dua ederek hizmete çalışıyorum.


(Devam edecek)


Efkan VURAL





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder