30 Aralık 2016 Cuma

Her şeye rağmen yaşamak çok güzel-83




Celal ÇELİK’in hayata dair, ahlaki, dini ve felsefi yorumlarını yayınladığım yazı dizisini, sevgili Celal ÇELİK’in tüm yazılarını yeniden gözden geçirerek kısa ve öz olarak özet şeklinde sizlere sunmaya devam ediyorum.

En etkili Nasihat
1. "Dost istersen Allah yeter."

Evet, O dost ise her şey dosttur. Allah’ı bulan neyi kaybeder, O’nu kaybeden neyi bulur ki? Elimi açınca beni dinleyen ve duama karşılık veren Rabbim var.

2. "Yârân istersen Kur'ân yeter."

Evet, ondaki enbiya ve melâike ile hayalen görüşür ve vukuatlarını seyredip ünsiyet eder. Bütün sevgililer günün birinde çirkinleşir, yaşlanır, ölür. Gerçek aşk Allah aşkıdır. Seven sevdiğinin kitabında yazanları okur ve uygular.

3. "Mal istersen kanaat yeter."

Evet, kanaat eden iktisat eder; iktisat eden bereket bulur. Gerçek zenginlik mal çokluğu değil, gönül zenginliğidir. Ziyafet için kebaplara gerek yok, inanın resimdeki gibi çıtır simit, peynir ve demli çay beni sevindirmeye yeter.

4. "Düşman istersen nefis yeter."

Evet, kendini beğenen belâyı bulur, zahmete düşer; kendini beğenmeyen safâyı bulur, rahmete gider.

5. "Nasihat istersen ölüm yeter."

Evet, ölümü düşünen, hubb-u dünyadan kurtulur ve âhiretine ciddî çalışır. Her sabah bu nasihati okuyunca belki bugün son günündür. Namazını ona göre huşu ile kıl ve ihlasla duanı et diyorum ki hergün gözyaşıyla uzun uzun dua ediyorum. Belki de bugün akşama ölebilirim diye...

İyilik

Bir güzel davranış, bir yudum sefkat ve merhamet, samimiyetle uzanan bir el, samimi bir yardım, bazen en sihirli kilitleri açıyor, sihirli bir anahtar oluyor, bir insanin hidayetine, bir dünyanın değismesine vesile olabiliyor.

Kalbler Allah'ın elinde. Keşke her zaman çevremizdeki insanlara birer şefkat meleği gibi davranabilsek, rahmet yüklü bulutlar gibi olabilsek. Kim bilir aynı vaziyette uzanacak bir eli, bir yudum samimiyet ve sıcaklığı bekleyen, soğukta titreyen nice gönüller vardır.

Sayacak olsak bitiremeyiz

Size benim hayatımdaki bazı zorlukların bazılarını yazıp bir soru sormak istiyorum:

- Yaklaşık 17 yıldır tekerlekli sandalyedeyim ve hiç yürüyemiyorum.

- Geceleri sağdan sola dönemiyorum.

- Lavabo-banyo ihtiyaçlarımı tek başıma karşılayamıyorum.

- Yemek ve giyinme gibi hiçbir şeyi tek başıma yapamıyorum. (Annem ve babamdan Allah razı olsun, uzun ömür versin.)

- Sabahtan akşama kadar yatıyorum, sadece yemekte oturuyorum, oturan yerlerim ağrıyor :)

- Evlenip çoluk çocuğa karışamayacağım.

- Namazda alnımı secdeye koyamıyorum….. Daha nice maddeler...

Şimdi soruyorum:

- Ben neden sürekli şükrediyor ve namazlarımı kılıyorum?

- Ben hayvan, bitki, dağ, taş değil, varlıkların en şereflisi yani insan olarak yaratıldım.

- Gözüm görüyor, müzik dinliyorum, seviyorum ve en önemlisi düşünüyorum.

- Çok mutlu bir yuvamız; annem, babam, kardeşlerim, sağlıklı yeğenlerim var..

- Belki de en önemlisi iman nimetim verildi.

Yani verilen bu imanla dünyada yaşarken tabiri caizse perde arkasını, yani ahiret hayatını görür gibi mahşer gününe hazırlanmak...

- Kalp-mide-böbrek-ciğer …vs. hastalığım yok. istediğim şeyleri yiyebiliyorum ve tat alıyorum.

- Arabamız, evimiz, eşyalarımız, giyecek, yiyeceklerimiz var...

- Yağmur, denizler, çiçekler, pirinç pilavı :

Şu anda aklıma yüzlerce nimet geliyor.

Ve ben sahip olduğum bunca nimetlere teşekkür etmek için namaz kılıyorum.

Celal ÇELİK’in yukardaki yazı ve yorumlarından şu sonuçları çıkarabiliriz.

1- En iyi dost Yüce Allahtır.

2- Allah ile dost olan, Kur’an ile dost olur. Kur’an’I dost edinen hayatını Kur’an’a gore düzenler.

3- Gönül zenginliği herkese nasip olmaz.

4- Para, mal mülk, makam ve mevkiler geçicidir. Bunların esiri olmamalıyız.

5-İnsanların en büyük düşmanı nefsidir. Şeytan kötü duygu ve düşünceleri harekete geçirerek insanı günaha sürükler.

6-Bizim için ölümden daha büyük bir nasihat yoktur. Ölüm ve ötesini düşünürsek bu dünyada yaptıklarımıza her an dikkat ederiz.

7-Güzel davranışlar,güzel bir söz ve hareket başkalarının hidayetine sebep olabiliyor. Hayatımızın her anında tatlı dilli güler yüzlü gönül ehli olmalıyız.

8-Allah biz kullarına öylesine nimetler Verdi ki, bunları saymakla bitiremeyiz. Allah’ın verdiği bu nimetleri göz önüne alarak O’na şükretmeliyiz.

9-Şükür olarak Allah’a bol bol ibadet etmeliyiz. Özellikle şükür borcu olarak da namazımızı ihmal etmemeliyiz. Allah’a inanarak yaratıklarına iyi davranmalıyız. ki, Cennette iyi makamlara ulaşabilelim…
 
Efkan Vural

   (Devam edecek)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder