30 Aralık 2016 Cuma

Her şeye rağmen yaşamak çok güzel-78



Celal ÇELİK’in hayata dair, ahlaki, dini ve felsefi yorumlarını yayınladığım yazı dizisini ,sevgili Celal ÇELİK’in tüm yazılarını yeniden gözden geçirerek kısa ve öz olarak özet şeklinde sizlere sunmaya devam ediyorum.

Futbol sadece oyundur
Günümüzde ise hayata heyecan katan futbol var. Bir an için düşünelim, futbol denen bir oyun yok. Hayat ne sıkıcı olurdu. Eğer futbol olmasaydı, toplumsal isyanlar çıkar, intiharlar artardı. Günlük hayatın yoğun temposundan, stresli iş sıkıntısından , futbol maçlarını seyrederek rahatlamaya çalışıyoruz.

Fenerli, Beşiktaşlı, Galatasaraylı, Trabzonlu olsun, sporun amacı toplumu kaynaştırıp rahatlatmaktır. Aynı takımın taraftarları bir amaç için birleşiyor. Hele milli maçlarda bütün ülke tek yürek oluyor. Tıpkı milli mücadele gibi... Bilgisayarda maç yaparız, yeneriz veya yeniliriz ama ertesi gün hatırlamayız... Biz dahi öyle olmalıyız...

Gönül havuzumuzu kirletmeyelim

Hoş olmayan sözler dinlemek, çirkin şeylere bakmak ve kin, öfke uyandıracak negatif sözler sarf etmek, o havuzu saman ve çer, çöple doldurmak olur. Çer, çöpün olduğu yerde Allah olmaz. Gönül havuzuna su akıtan üç ana çeşmeye çok dikkat etmek lâzım. Göz, kulak ve dil çeşmesinden çok temiz bir su akmalıdır. Bu organlarımızı çok temiz kullanmak yaratılış gayesine göre kullanmak lâzımdır.

Ayıp ve kusur gören baş gözünü kapatmadan, içerdeki can gözü açılmaz. Etrafa bakıp yanlış, ayıp kusur görüp bunu da dile dökersek, gözle bunu görürsek, kulakla bunu dinlersek, havuzumuza pis su dolar.Abdest temiz su ile alınır, onun için suyunu temizle. Gönül düşüncedir. Düşüncesi temiz olanın gönlü temiz olur. Duyguları düşünce meydana getirir. İnsanı insan yapan, gönül ve düşüncedir. Hz. Mevlânâ insan bir düşünceden ibarettir buyurur.

Gönlün temiz olması için yenilen lokmanın da helal lokma olması lâzımdır. Helal lokmadan şefkat, merhamet, aşk meydana gelir. Haram lokmadan da kin, öfke ve haset doğar.






Aşk



Aşk en üstün duygudur. Aşk, bir sihirdir. Etrafında dolaşan renkli yıldızlardan oluşmuş, gözle değil ancak gönülle görülebilen bir sihirdir. Aşık olduğunda değişirsin. Asla yapmayacaklarını yapabilir, her zaman yaptıklarından vazgeçebilirsin. Ben aşık olduğum kızı hiç ölmeyecek, hastalanmayacak, güzelliği hiç solmayacak, beni hep sevip kollayacak sanmışım. Aslında ben o insanda bu özellikleri hayal etmişim. Zamanla anladım ki, ben Baki olan bütün güzelliklerin gerçek sahibi Rabbime aşık olmalıydım. Seven sevdiğine itaat eder. Allah sevmiyor diye haramlardan kaçıyorum. Yani sevdiğimi üzmemek için... Önceden de sevdiğim kız istemediği için bazı şeyleri yapmıyordum.

Allah’ı seviyorum diyen ispat etmelidir. Allah’a itaat, Allah’ı sevmenin neticesidir. Allah’ı razı etmek için namaz kılıyorum. Allah’ın mektubu Kur’an-ı Kerim’i okuyorum ve üzerinde düşüncelere dalıyorum... Efendim sevmek duygusunu içimize Allah yerleştirmiştir. Sevmemek mümkün değildir. Mutlaka bir şeyleri seveceğiz. Sevmek duygusuyla Allah'ı seveceğiz. Allah'ın sevdiklerini ve Allah'ı sevenleri seveceğiz.
***

Celal ÇELİK’in yukarda özetini verdiğimiz yazılardan şu sonuçları çıkarabiliriz:
1- Her şeyden önce futbolun bir oyun olduğunu unutmamalıyız.

2- Futbol insanları stresli iş hayatından uzaklaştırıyor.

3- Futbol aslında dostluğumuzu artırması gerekir.

4- Farklı takımları desteklesekte, bir birine düşman olmamalıyız.

5- Gönül dünyamızı kirletmemeliyiz.

6- Başkalarının ayıp ve kusurlarını araştırmamalıyız.

7- Düşüncemizi temiz tutmalıyız. Doğru ve güzel şeyler düşünmeliyiz.

8- Helal Lokma ile hayatımızı sürdürerek ruhumuzu ve gönlümüzü temizlemeliyiz.

9- Aşk Yüce Allah’ gerçek manada sevmektir.Onun emirlerini severek ve isteyerek yapmaktır. Allah’ı sevmekle beraber Allah’ın sevdiği şeyleri de severiz. Allah’ın hoşlanmadığı şeylerden de hoşlanmayız.
Efkan Vural

 (Devam edecek)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder