30 Aralık 2016 Cuma

Her şeye rağmen yaşamak çok güzel-60



Celal ÇELİK’in hayata dair, ahlaki, dini ve felsefi yorumlarını yayınladığım yazı dizisini, sevgili Celal ÇELİK’in tüm yazılarını yeniden gözden geçirerek kısa ve öz olarak özet şeklinde sizlere sunmaya devam ediyorum.

Tövbe

Allah imtihan sırrı gereği nefisi, şeytanı ve şeytanlaşmış insanları yarattığı için ve nefsimizin bu tuzaklara kolayca kanıp bizim günah işleyeceğimizi biliyor. Allah aslında bizi tövbe etmeye teşvik ediyor.

Hata yapınca annesinin eteğine sarılıp ağlayan çocuk gibi, Allah günah işlediğimizde, bizim de kendisine yönelip tövbe etmemizi istiyor.

Gençlere nasihat

Anne ve babanızın, ailenizin kıymetini bilin. Benim annem ve babam yanımda olmasaydı, ben hiç bir şey yapamazdım. Kendim sağıma soluma dönemiyorum. Her ihtiyacımı babamın yardımıyla yapıyorum.

Sağlığınızı koruyun, sahip olduğunuz sayısız nimetler için Allah’a şükrediniz. Ve bu gençlik yıllarınızı iyi değerlendirin.

Ben bu halime bile şükrediyorum, çünkü benden daha zor durumda olanlar var. Onları görünce ben halime şükrediyorum. Çünkü ben görüyorum, işitiyorum, konuşuyorum, yiyor ve içiyorum vb.

Evet arkadaşlar ingilizceyi iyi bilmek çok önemlidir. Derslerinizi iyi dinleyin, devamsızlık yapmayın, öğretmenlerinizin tavsiyelerine uyun, derslerinize çok çalışın. Size lisedeyken yaptığım ders çalışma yöntemini söyleyeyim.

Ben vasat bir öğrenciydim ama hiç zayıf getirmedim. Çünkü dersi derste dinlerdim. Derste dinlediklerim ile öğrenirdim.

Arkadaşlar ne iş yaparsanız yapın uzmanı olun, aranılan bir eleman olun. Ayakkabı bile boyasan, işini öyle güzel yapmalısın ki herkes sana gelsin.

Biz engellilerin tek isteği toplumun normal bireyi olmaktır. Engelli gördüğünüzde selamlaşın, sohbet edin. Bazen sınıfta engelli arkadaşınız olursa ona engelli gibi değil normal biri gibi davranın.

Engelli olmak bana Rabbimden bir hediyedir. Hayat öylede böylede geçecek ve hepimiz öleceğiz. Fakat Allah’ın engellilik verdiği insanlar isyan etmeden sabrederlerse, bir de üstüne şükürle ibadet ederlerse, sonsuz gençlik diyarı cennette çok yüksek derecede olacaklar inşallah.

Kur’an okumak

Sevdiğimizden gelen bir mektubu merakla açıp defalarca okurken, bizi yaratan Allah’ın gönderdiği mektup olan Kuran’da neler yazdığını merak etmiyoruz, Hayret !

Dua

Aslında duanın belli bir kalıbı yoktur. Hangi tarzda dua edilirse, Allah’ın izniyle kabul olur. Ama duanın bir edebi muhakkak vardır. O edep de daha samimi olmamıza, kabule daha yakın olmamıza yardım eder.

Allah’ım Sen affedicisin, affetmeyi seversin, beni anamı, babamı ve tüm müminleri bağışla. Bize dünyada iyilik ver, ahirette iyilik ver, bizi cehennem azabından koru. Bizi cennetinle, cemalinle müşerref eyle, ...
Efkan Vural

  (Devam edecek) 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder