30 Aralık 2016 Cuma

Her şeye rağmen yaşamak çok güzel-28



Celal ÇELİK’in hayata dair, ahlaki, dini ve felsefi düşünce ve yorumlarını beğeniyle sunmaya devam ediyorum.Bugün sizlerle Celal ÇELİK’in ilginç yorumlarından birini kendi diliyle paylaşıyorum.

Başka açıdan Facebook’a bakış


Dünyadaki bütün gençlerden -hatta çocuklar bile- Facebook’ta profili olmayan herhalde yoktur.
Bazen karşılaştığım durumlar, bende çağrışımlar yapar ve bununla ilgili bir yazı yazarım. Mesela, ruh ve bedeni, araba ve şoföre benzetirim; Şoför arabadan ayrıldığı anda, o araba bin yıl geçse de yerinden kımıldayamaz ve çürür. Neyse konumuz bu değil. Ben, size Facebook’la ilgili bazı düşüncelerimi paylaşacağım. Okursanız sevinirim.
Yıllar geçtikçe zekamız gelişiyor ve teknoloji ilerliyor. Facebook çok muazzam bir buluştur. Hiç düşündünüz mü? Facebook’ta milyonlarca profil kayıtlıdır.
Milyonlarca insanın birbiriyle yazışmaları, videoları, fotoğrafları, yorumları, beğendikleri ve paylaştıkları hiç karıştırılmadan kaydediliyor. Bu ne karmaşık sistemdir. Öyle değil mi? Facebook’ta çalışan çok zeki mühendisler tasarlıyor bu sistemi…
Facebook sanal bir dünyadır ve bu dünya hayatı ile benzer yönleri çoktur. Facebook'ta her kullanıcı ayrı bir dünyadır, yaşamdır. Kendimden örnek vereceğim:
Benim üçyüz küsür arkadaşım var. Benim paylaştığım şeyleri o an sadece benim arkadaşlarım görüyor. Sadece onlar beğeniyor ve yorum yazıyor. Bu benim dünyamdır.
Geçenlerde Facebook’ta yeni bir arkadaşla tanıştım. Baktım, daha önce neler, neler paylaşmış. Bunun gibi tanışmadığımız her Facebook kullanıcısı ayrı bir alemdir.
Geçenlerde bir dostum Facebook için, tüm kullanıcılarının yaptığı her şeyi -silinenleri bile- kaydettiğini söyledi. Neden ki, dedim. Çünkü o yazdıkları ilerde delil gibi kullanılacaktır, dedi.
Mesela gencin biri, hakaret dolu resimler paylaşmış ve 30 yıl sonra o genç bir bakmışsın genel müdür veya politikacı olmuş veya bakan olmuş.
Facebook, dünyanın her yerinde paylaşımlarımızdan hakkımızda bilgi sahibi oluyor ve günü gelince karşımıza çıkaracak.
Evet, Facebook'u kuran insanlar bile milyonlarca insanın, beğendiklerini, resimlerini, yorumlarını karıştırmadan kaydedebiliyorsa ;
Rabbimiz sonsuz gücü ve sonsuz ilmi ile, gelmiş geçmiş milyarlarca insanın yaşam videolarını ve sözlerini kaydedemez mi?
Ve yeniden diriltip mahşerde bu dünyanın hesabını soramaz mı?
Ben Facebook'ta herkesin doğum gününü kutluyorum, durumlarına yorum yapıyorum, paylaştıkları güzel şeyleri beğeniyorum. Arada mesaj gönderip hatırlarını soruyorum. Bunlarda akrabayla ilgilenmeye girer diye düşünüyorum.
Dolayısıyla Facebook sevap kazanmaya vesile olmaz mı?
Hani bir ayet var ya: "Kim zerre miktarı iyilik yapmışsa, onun mükafatını görür. Kim de zerre miktarı kötülük yapmışsa, onun cezasını görür." (Zilzal suresi, 7,8.ayet)
Yani paylaştığımız bir sözle insanları mutlu ediyoruz. Bazen yaptığımız bir yorumla insan, hatasını anlayıp tövbe ediyor. Bazen de paylaşılan bir resim, yazıyla insanları günaha sevk ediyoruz.
Böylece, dünya hayatı bir imtihan olduğu için her şey gibi Facebook'u da Allah, günah veya sevap kazanmamıza vesile ediyor.
Lütfen Facebook'ta eğlenirken dikkat edelim, paylaştıklarımızı yorumlarımızı düşünerek gönderelim ki, bilmeden günaha girmeyelim.


(Devam edecek )

Efkan VURAL

Bu yazı Milliyet Blog'da 16.06.2014 tarihinde yayınlanmıştır:

KAYNAK:

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder