30 Aralık 2016 Cuma

Her şeye rağmen yaşamak çok güzel-24

Celal ÇELİK’in hayata dair, ahlaki, dini ve felsefi düşünce ve yorumlarını beğeniyle sunmaya devam ediyorum.


Ne merhametli bir Peygamberimiz var.


Sen’i seven her ruh uludur ya Resullulah!
İslam dini tamamen sevgi ve muhabbete dayanır. Özünde sevgi olmayan ibadet ve iyilikler sayılmaz diye düşünüyorum.
Allah'ın Kuran’da dediği gibi dinde zorlama yoktur. O halde mecburiyetten değil de severek ibadet yapmalıyız.
Yani Peygamber Efendimiz’(sav)i sevmedikçe ve tabi olmadıkça (uymadıkça) gerçek iman etmiş sayılmayız.
Bazen düşünüyorum da, Hz. Adem’den bugüne kadar dünyada milyarlarca insan yaşadı ve öldü. Ve pek çok iz bırakan insan oldu.
Acaba insanlık tarihi Hz. Muhammed (SAV) gibi bir insan gördü mü?
Doğduğu günden öldüğü güne kadar, peygamberlikten önceki yaşamından özel yaşamına, aklınıza gelebilecek herkonuda hayatı didik didik incelenen bir insan yaşadı mı şu yeryüzünde..?
Yaşamı her bakımdan incelendi ama akla, mantığa ve dine aykırı en küçük ayrıntı bulunamadı. Ve bulunamaz çünkü O'nu Allah terbiye etmişti.
Evet acaba, Allah dünyaya Hz. Muhammed’i SAV göndermeseydi ne olurdu?
İnsanlar ölümden sonraki hayatın varlığını bilemeyeceklerdi. Güzel ahlak, adalet ve merhametten yoksun olacaklardı.
1400 yıl önce Peygamber Efendimiz gelmeden önce kız çocuklarını diri diri gömen topluluk dahada azgınlaşarak dünyayı yaşanmaz hale getireceklerdi…

Vesvese

Bilen vesvese etmez. Vesveseden kurtuluş çaresi, hangi meselede vesvese ediliyorsa dinimizin o konudaki hükmünü iyi bilmektir. Bilen vesvese etmez.
Ben önceden psikolojik problemler yaşamıştım. Yıllar sonar anladım ki bunlar şeytanın fısıltılarıymış.
Şimdi bu vesveseleri hizmetçim gibi kullaniyorum.Nasıl mı? Namaz kılarken şeytan vesvese veriyor, diyor ki "Çabuk kıl maç başlıyor."
Ben de namazımı hiç acele etmeden usulüyle kılıyorum. Bunun gibi… Böylece şeytan aslında benim daha dikkatli olmamı sağlıyor.
Bu vesveselerle şeytanın isteği insanın huzursuz olmasıdır.Ve şeytan bu vesveseleri imanı kuvvetli veya kalbinde zayıf imanı olup ibadet ederek güçlü imana sahip olması muhtemel insanlara verir.


(Devam edecek)

Efkan VURAL

Bu yazı Milliyet Blog'da 02.06.2014 tarihinde yayınlanmıştır:

KAYNAK:
http://blog.milliyet.com.tr/her-seye-ragmen-yasamak-cok-guzel-24/Blog/?BlogNo=463073

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder